Welkom op de website van Museum Van Loon!

Accepteer Nee, liever niet

Museum Van Loon

Ferdinand Bol

het huis, de collectie, de kunstenaar

Ferdinand Bol
Bestel item(s) à € 14,95

Het huis van Ferdinand Bol is nog steeds te bezoeken. Hij was de eerste bewoner van Keizersgracht 672, tegenwoordig Museum Van Loon. Niet alleen de kwaliteit van zijn werk, ook de familiale banden van Bol en zijn geslaagde netwerkstrategie droegen bij aan zijn enorme succes. Na zijn tweede huwelijk was hij zelfs in staat om te stoppen met schilderen en te leven als welgesteld regent aan de gracht. Uit een inventaris die ter gelegenheid van zijn tweede huwelijk werd opgesteld weten we dat Bol daar ook een bijzondere kunstverzameling bijeenbracht. Tot zijn collectie hoorden werken van Rembrandt, Rubens, Van Ruisdael en vele andere beroemde tijdgenoten. Het nieuwe boek bij de tentoonstelling in Museum Van Loon vertelt het verhaal van het huis, de collectie en de kunstenaar.