Welkom op de website van Museum Van Loon!

Accepteer Nee, liever niet

Museum Van Loon

Tickets

Museum Van Loon wordt gerund door een dynamisch team, waarbij hard werken, collegialiteit en plezier maken hand in hand gaan. De monumentale museumgebouwen en de vaste collectie vormen het vertrekpunt van ons museale werk; door het presenteren van meerstemmige verhalen rondom collectie, locatie en familiegeschiedenis wil Museum Van Loon een open huis zijn met een gastvrij karakter, waar een zo divers mogelijk publiek zich thuis kan voelen. De afgelopen jaren heeft het museum hierin grote stappen gezet met programmering zoals Aan de Surinaamse grachten (2019), Va Pensiero: de Eufraat en haar verhalen (2021), Tussen Gaasp & Gracht – verhalen uit twee stadsdelen (2022) en meer recent met Wie zegt dat? Samen geschiedenis een plek geven (2023).

Behalve tentoonstellingen programmeert en produceert Museum Van Loon vele publieksactiviteiten, waaronder grote evenementen zoals Opera in de Grachtentuin en de Museumnacht. Met onze educatieve programma’s bereiken we steeds meer (basisschool-)leerlingen, MBO-ers, blinden & slechtzienden en andere doelgroepen. Via onze on- en offline marketing en perscommunicatie bereiken we een veelheid aan bezoekersgroepen uit binnen- en buitenland.

We doen dit alles samen met onze publieksmedewerkers, Raad van Toezicht en het volgende museumteam:

Gijs Schunselaar

Annette Fehrmann, Sabine van Rijswijk
Behoud & Beheer
info@museumvanloon.nl

De functie van Medewerker Educatie wordt momenteel ingevuld.

Fotografie: Peter Kooijman
Ontwerp: Maarten Evenhuis